Muffinsbak och Lampskärmssömnad

...är vad jag har sysslat med idag. Vad har ni gjort? . Idag är det lördag och dagen började med ett besök på Byring och Bråtes stora sommarloppis. Där fyndade jag två stommar till lampskärmar , spetsgardiner och ett mycket litet förstoringsglas. Väl hemma så satte jag igång med bakning och sömnad.Spetsgardinstyget vek jag dubbelt och gjorde fina lampskärmar av. Den virkade  spetsen fyndade jag på Emmaus. Det tog mer eller mindre hela eftermiddagen men resultatet blev ganska bra tycker jag , och det kostade mig inte mycket mer än runt hundralappen för båda skärmarna.  .
Imorgon blir det mer loppis för då är det den årliga loppmarknaden på Granvallen i simlångsdalen. Avslutningsvis kommer det en bild på det lilla förstoringsglaset som nog ska hänga i en kedja runt halsen. Ha en trevlig helg .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0