nytt år nya möjligheter

Jaha så var det ett nytt år då...ja eller det har ju pågått i 15 dagar och min närvaro här på bloggen har varit som bortblåst. Jag har helt enkelt inte haft någon inspiration och något att blogga om. Men igår tänkte jag att jag i alla fall kunde dela med mig av de projekt som jag har för det här året.
Min dotter och hennes pojkvän ska den 1:a februari flytta till sin allra första egna lägenhet. Det betyder att jag och min man äntligen får ett riktigt sovrum med en dörr att stänga om oss, samt att vårt gamla sovrum kommer att omvandlas till matrum. 

så här är några av projekten som jag ska pyssla med under det här året:

*  först och främst ska köksluckorna målas färdigt. Vårt blivande sovrum ska användas som målarrum tills luckorna
är klara.

* Därefter ska sovrummet målas i någon ljus färg.

* Matrummet ska målas , även den i någon ljus härlig färg

* dessutom tänkte jag ge mig på hallen, som inte alldeles oväntat blir ljus ...inte kritvit men vit med lite beige inslag.

Häromkvällen när jag inte kunde somna låg jag och tänkte på en pigtittare som jag hade sett på Emmaus. Jag hade sett den vid två tillfällen men tänkt att jag inte hade plats för den någonstans. Men så häromkvällen så kom jag på att jag skulle kunna ha den på hallbordet. Så i fredags så knallade jag i väg till affären men då var givetvis pigtittaren inte kvar. Så nu måste jag ju bara ha tag i en pigtittare. Så det får också bli ett projekt för året.

Idag har det regnat och slaskat hela dagen och jag hoppas att den här snön ska regna bort och försvinna....för nu vill jag ha vår. En bild på mina fina tulpaner på köksbordet får bli symbol för min vårlängtan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0