afternoon tea

När vi var i London så var vi i Kensington garden och drack afternoon tea i deras orangerie. Det var en upplevelse med högt i tak, fina statyer och marmorpelare. Vi blev så inspirerade av detta så två gånger har vi nu bjudit familjen på afternoon tea.
I London fick man in varsin ställning med tre tallrikar på. Man började underifrån och där fanns sk fingersmörgåsar, alltså en dubbelsmörgås skuren i fyra bitar. Där fanns tre olika pålägg: lax, philadelpiaost och gurka samt  ost och skinka med lite senap. På nästa tallrik fanns en scones formad som en muffins som man skulle äta med sylt och smör, och på översta tallriken fanns två små tartes, en med banan och en med passionsfrukt.
Igår bjöd jag som sagt familjen på afternoon tea. Jag hade dock inga lax smörgåsar men jag gjorde de andra. Sconesen gjorde jag i muffinsformar men i stället för salt i receptet tog jag socker. Som efterätt gjorde jag cupcakes.
här är en bild från London. Vi har börjat äta av fingersmörgåsarna.
här ser ni hela ställningen.
Så här såg det ut i går eftermiddag när jag serverade afternoon tea till min familj
En trevlig avslutning på helgen som inte kräver några större arbetsinsatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0