Jul jul strålande jul

Ja nu när den är mindre än en vecka kvar till julafton så känns julen i hela kroppen tycker jag. Det firar vi med några bilder från mitt julpynt
Den här älskade ljusstaken fick jag av min dotter och hennes sambo för ett par jular sedan. Den har en självklar central plats i vardagsrummet.
De här små sötnosana målade jag någon gång i början av 80 talet. Jag var väl en 12-13 år då och jag kommer ihåg att jag fick hjälp med att få till ögonen. Tomteparet är för övrigt salt och pepparkar.
Den vita tomten fick en plats på pigtittaren i hallen i år och framför honom finns ett litet glas med små polkagriskäppar i .
Och så självklart julgranen där det tillkommer lite nytt pynt varje år....
Som två sådana här stjärnor i metall.....
Den här kulan köpte jag förra året men det är en riktig favorit så jag tog en bild på den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0