Nya loppisfynd och ett vitt bord

Idag var jag och min jobbarkompis nere på amnestys loppmarknad. Hon och hennes familj hade övernattat på ett ställe i Frankrike och där hade hotellägaren lagt gamla slitna böcker på ett bord. Så det var hon ute efter, och när jag tänkte efter så passade det perfekt till mitt nymålade bord som nu står i hallen. Så vi gick på jakt efter det mest slitna de hade. De två böcker som jag hittade kanske inte var jätteslitna men de hade snygga bokryggar så det var det jag fastnade för. Dessutom hittade jag en lampfot som redan var vit och fin, samt en tavelram som ska bli en spegel till. Jag hittade även några flaskor som jag ännu inte vet vad jag ska använda till men som nog kommer till användning någon gång...kanske till olja eller vinäger.

Tidigare idag var jag på affären Tidlöst på Kungsgatan och handlade då en lampskärm. Så nu är hallen mysigt upplyst och dekorerad med gamla fina böcker samt nycklarna som jag tidigare inhandlat i samma affär som lampskärmen. Plåtlådan har jag köpt på blomsterlandet. Den lilla silverbrickan hittade jag också på amnesty. Den tänkte jag sätta lite ljus på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0