Villa Älde

Häromdagen gjorde jag och min man ett besök i en affär som ligger lite avsides från centrum, närmare bestämt på Magnus Stenbocksväg. Affären heter Villa Älde och ligger mitt emot Svarta örnshuset. Det första man möttes av var en härligt lummig trädgård som trots att huset ligger nära en ganska trafikerad väg gjorde att man fick ett lugnt och skönt intryck. Det kändes rofyllt att promenera genom trädgården och på sidan av huset hade affärsinnehavaren ställt ut saker som man kunde köpa. Hon hade även använt sig av ett gammalt växthus där hon oxå hae saker som var till salu i.

När man kom in i huset/affären så slogs man av den fina arkitekturen i det 100 år gamla huset. Det fanns fina ornament över dörrposterna och taket var fint arbetat.

Jag gick runt och tittade på de många fina sakerna som fanns att köpa och bestämde mig till sist för ett silvrigt ljusfat samt en liten kungakrona som man hänger runt ljuset, samt senaste numret av jean d´arc living.

Det var en fin affär som jag kan rekommendera. Det var inte jättebilligt men miljön och de många sakerna gör det hela väl värt ett besök



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0