På loppisbesök

Igår åkte jag och några vänner på en loppisrunda. Första anhalten var Simlångsdalen och deras stora  årliga loppmarknad på granvallen. Jag hittade en hel del saker som jag ville ha men här funkar det så att mellan kl 10-11 får man bjuda på olika saker och den som har bjudit högst kl 11 får köpa saken. Jag bjöd på ett set med en emaljerad kanna och tillhörande fat, ett virkat överkast, en mjölkspann samt ett litet porslinsfat. Det var dock bara porslinsfatet som jag vann bjudningen så det köpte jag. Jag köpte även en tavla med en fin ram som jag ska måla och använda som spegel i badrummet.

Sedan styrde vi kosan mot Kornhult och den loppmarknaden som skulle börja kl 13.30. Här fungerade det så att när tiden var inne så släppte de ner bandet och så fick man rusa fram och köpa det man ville ha. Här fanns också en del fina saker som jag hade velat ha men de försvann så snabbt så jag fick nöja mig med fina småformar som man kan göra tex creme brulee i. Varm och svettig men ändå nöjd återvände jag hem igen.

Idag när jag ändå skulle gå till Netto för att köpa ägg och göra smaskig creme brulee så passade jag på att gå inom Emmaus. Där fyndade jag en lång rund kudde en sk pöl till min son, en fin gammal linnehandduk med ett E på samt en somrig bricka. Alltsammans för under 100 kr. Här är några bilder på mina fynd.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0