Jag gjorde en Ernst

För mig är sommar många saker, tex sol och bad, sitta ute och äta frukost, lyssna på sommarprataren i p1, men också att titta på programmet sommar med Ernst. Den här sommaren håller han på att renovera en gammal mashytta i Bergslagen. Som vanligt lagar han också lite mat, och igår hade han besök av matTina.

En av sakerna som han gjorde var en olja som var väldigt enkel att göra, är  dekorativ och som säkert kommer att smaka väldigt gott så småningom. Den har jag gjort idag. Så här gjorde jag:

Jag stoppade ner ett knippe färsk rosmarin i en burk. Sedan delade jag en vitlök på mitten och la ner den. Därefter skar jag ut en klyfta ur en tvättad citron och la ner både klyftan och resterande del av citronen i burken.
Sist men inte minst slog jag på en liter rapsolja.

Så nu får burken stå i köksfönstret och "gona" till sig, samtidigt som den är dekorativ att titta på.

Tack Ernst för tipset!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0