Lantliga hjärtan

Det här receptet hittade jag i boken som jag skriver om nedan. Jag bakade de idag och tyckte att de var goda. Mina blev dock inte så söta så nästa gång kanske jag penslar de med lite ägg och strör över lite pärlsocker. Här kommer i alla fall receptet:

30-40 st

100 g smör
3 dl vetemjöl
1 dl gräddfil
ca 1 dl socker

Hacka samman smör och mjöl till en grynig massa. (Jag använde mig av matberedaren)
Tillsätt gräddfil. Arbeta snabbt i hop till en deg. Låt vila kallt ca 30 minuter.
Kavla ut degen tunnt på lätt mjölat bakbord. Kavla i lite socker på slutet. Ta ut hjärtan med mått.
Lägg dem på bakplåtspapper.
Grädda kakorna mitt i ugnen i 225 grader i ca 5 minuter eller tills kakorna är gyllenbruna.
Ta bort kakorna från plåten och låt dem kallna på galler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0