köksprojekt

Idag har jag påbörjat årets stora projekt....måla mina köksluckor vita.De är i dagsläget i furu...inte riktigt min melodi.  Så i  slutet av förra veckan var jag och införskaffade färg och verktyg. Det var en hel del saker som krävdes. Först och främst målartvätt för att få bort allt fett som samlats på luckorna genom åren. Därefter behövdes ytorna ruggas upp med ett sandpapper och en tillhörande kloss.
Så skulle det målas med grundfärg. Jag var nog lite väl generös och målade två gånger. Det kommer jag nog inte att göra på resterande luckor för när ytfärgen kommer på så täcker den bra ändå. Jag valde en vit högblank färg i serien lady. Så nu är det bara att jobba på tills alla luckorna är vita. Därefter ska vi införskaffa lämpliga handtag. Jag återkommer med före och efterbild när allt är vitt vitt vitt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0