bak i juletid

Som jag sa i somras så är Ernst Kirchsteiger en favorit, och jag tittar gärna på hans program. Häromdagen sändes jul med Ernst i två delar och då bakade han bla julbröd. Så det har jag också gjort idag. Jag har inte hunnit avsmaka det ännu men jag tror att det blir jättegott. Receptet finns på recept.nu men jag lägger ut det här med...

Ingredienser
2 2 dl grahamsmjöl 3 3 dl rågsikt 2.5 2.5 dl havregryn 2.5 2.5 dl vetekli 1.75 1.75 dl vetegroddar 2 2 dl rågmjöl 1 1 l filmjölk 2 2 dl sirap, mörk 3 3 tsk salt 5 5 tsk bikarbonat 2 2 dl valnötter 3 3 st äpplen (i små tärningar)
Gör så här

1. Blanda alla torra ingredienser och tillsätt därefter fil och sirap.
2. Rör om och häll degen i två smorda formar.
3. Grädda i 75 min 200 grader



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0