Tidig julklapp

För några dagar sedan hade vi julpyssel på jobbet med tillhörande traditonsenligt julklappspel. Detta innebär att man tar med sig en klapp värd ca 50 kr och lägger i en säck. Sedan placeras alla klapparna på bordet och man bänkar sig runt om. En äggklocka ställs på en hemlig tid och sedan sätter spelet igång. Man slår med en tärning och får man en sexa så får man ta ett paket. En etta innebär att man skickar sitt paket ett steg åt vänster. När klockan ringer får man det paket som man har framför sig just då.

Detta året kunde jag inte vara med eftersom jag låg hemma med influensa, men gissa om jag blev glad när jag kom tillbaka till jobbet och öppnade det paketet som blev över till mig. Där i låg en jättefn chabby chic kudde som min jobbarkompis hade knåpat ihop. Den har numera hedersplatsen i kuddsoffan.  Se bild ovan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0